preskoči na sadržaj

Pomorska škola Bakar

 > Naslovnica
Vijesti

Projekt: Upoznajmo luke svijeta

Autor: Radiana Tomée - Cicvarić, 13. 12. 2016.

U subotu 10. prosinca rano ujutro je  28 sudionika projekta krenulo osobno upoznati grad Trst s naglaskom na luku (20 učenika i 8 mentora).

Ovo je kratak putopis naše subote u Trstu koja nas je potakla da sa većim žarom nastavimo raditi na projektu. Kulminacija projekta biti će prezentacija naših radova na proljeće.

Razgled smo započeli predivnim panoramskim pogledom iz autobusa na grad Trst. Na prvi pogled oduševio nas je svojom veličinom i geografskim smještajem.

Uputili smo se u zapadni dio grada gdje je uz samo more smješten dvorac Miramare. Osim što smo se divili dvorcu uz priču njegove povijesti prošetali smo i velikim botaničkim vrtom. U sam centar grada vratili smo se autobusom uz uređenu šetnicu uz more dugu osam kilometara pod imenom Barcola po tom dijelu grada. U akvatoriju ispred šetnice odvija se jedna od najvećih regata ovog dijela Europe  Barcolana. Na toj regati sudjeluje i učenik Mika Maglica koji je bio sa nama i podijelio nam svoja lijepa iskustva. Tu se nalazi meteorološka postaja koja  po svojoj opremljenosti spada u pet najboljih u Italiji. Povezana je i s instrumentima na jednoj bovi u moru sa koje dobiva precizne informacije o stanju mora, visini, smjeru i duljini valova. U vožnji smo lako uočili i svjetionik naziva Il Faro della Vittoria jer je visok 67,85 metara. Osim što služi u noćnoj navigaciji tršćanskim zaljevom, ujedno je i spomenik poginulim mornarima u prvom svjetskom ratu. Lanterna je smještena na 115 metara nadmorske visine, za jedan krug potrebno joj je  30 sekundi i svijetli jačinom od oko  1.200.000 kandela uz prosječan domet od 30 milja.

Razgled grada započeli smo šetnjom po luci uz stručno vodstvo voditelja projekta kap. Jotanovića. Dio luke znakovitog imena Porto Vecchio, što u prijevodu znači stara luka, smješten je u samom gradskom centru, pa su se tako paralelno razvijali luka i impresivna arhitektura grada koja je okružuje. Prošli smo uz moderni putnički terminal Molo 4 sa kojeg se npr. ljeti možete hidrogliserom uputiti u Istru. Prošetali smo po Molo Audace, poznatom gradskom šetnicom „u more“ dugačkom 246 metara s predivnim pogledom na grad i najveći europski trg na moru Piazza Unità d'Italia. Zaustavili smo se na njegovom vrhu oko brončane ruže vjetrova i tu smo poslušali kratko predavanje o luci. Nekada se ovaj mol zvao Molo San Carlo po brodu koji je potonuo u luci i koji je poslužio kao baza za izgradnju novog mola. Krajem prvog svjetskog rata Audace je bio prvi brod talijanske mornarice koji je ušao u luku i tu se privezao. Da se zapamti tako važan događaj mol mijenja ime u Molo Audace. S vremenom mol gubi  trgovačku funkcionalnost. Stari hangari bili su skladišta za robu od dolaska u luku do otpreme i distribucije. Skladišta su bila opremljena za utovar i istovar generalnog tereta, što danas više ne postoji. Danas se sav teret pakira u kontejnere. Kontejnerski terminal koriste najveće svjetske kompanije kao npr. Maersk, CMA CGM, MSC, Evergreen, ZIM, Safmarine e Cosco. Trst je druga luka po kontejnerskom prometu na Jadranu. Prva je Kopar. Godine 2014. oborili su rekord od 506.007 TEU.U luci se nalaze i četiri brodogradilišta. Sve važne informacije o luci Trst nalaze se na web stranicama s adresom www.porto.trieste.it .
Malo smo okrenuli leđa moru i uputili se u grad u njegov najvažniji  javni prostor. To je zasigurno Piazza Unità d'Italia. Triestini – stanovnici Trsta, smatraju je gradskim dnevnim boravkom . Mjesto je to uz koje su najviše vezani. Danas je to mjesto poslovnih sastanaka, kulturnih događaja, vjenčanja, političkih skupova, proslava sportskih pobjeda itd. Kao u najdavnija vremena trg je svjedok svih važnijih gradskih događanja. Okružuju ga palače: Palazzo del Municipio (gradska vijećnica),  Palazzo del Governo (guvernerova palača), Palazzo Stratti, Palazzo del Lloyd Adriatico (palača sagrađena za snažnog brodara Austro-Ugarske čije je i danas sjedište), Palazzo Modello. Na trgu se nalaze i Fontana dei Quattro Continenti i dva visoka brončana stupa za zastave.
Prošetali smo kroz živopisnu pješačku zonu punu blagdanskih štandova i u neposrednoj blizini u samom podnožju brda San Giusto razgledali rimski amfiteatar iz prvog stoljeća prije Krista.
I Trst ima Canal Grande, plovidbeni kanal u centru grada koji je prokopan još u 18. stoljeću. Kanal je nekada bio duži, a u gradske zanimljivosti spada činjenica da je kod zatrpavanja zatrpan i jedan zapušteni torpedni brod iz 1. svjetskog rata. Uz kanal se nalaze trgovi, plače, crkve i povijesne kavane a ovaj dio grada poznat je i po svojim mostovima, posebno po Ponte Rossu na kojem se nalazi i kip poznatog irskog pisca James Joyca, jednog od poznatih stranaca koji su zadivljeni šarmom ovog grada tu i ostali godinama. 
Ostalo nam je naravno i nešto slobodnog vremena za šetnju po individualnim željama. 
Ovo je kratak putopis naše subote u Trstu koja nas je potakla da sa većim žarom nastavimo raditi na projektu. Kulminacija projekta biti će prezentacija naših radova na proljeće.
 
                                                                    Radiana Tomée - Cicvarić, prof.








Vijesti

Projekt: Upoznajmo luke svijeta

Autor: Radiana Tomée - Cicvarić, 13. 12. 2016.

U subotu 10. prosinca rano ujutro je  28 sudionika projekta krenulo osobno upoznati grad Trst s naglaskom na luku (20 učenika i 8 mentora).

Ovo je kratak putopis naše subote u Trstu koja nas je potakla da sa većim žarom nastavimo raditi na projektu. Kulminacija projekta biti će prezentacija naših radova na proljeće.

Razgled smo započeli predivnim panoramskim pogledom iz autobusa na grad Trst. Na prvi pogled oduševio nas je svojom veličinom i geografskim smještajem.

Uputili smo se u zapadni dio grada gdje je uz samo more smješten dvorac Miramare. Osim što smo se divili dvorcu uz priču njegove povijesti prošetali smo i velikim botaničkim vrtom. U sam centar grada vratili smo se autobusom uz uređenu šetnicu uz more dugu osam kilometara pod imenom Barcola po tom dijelu grada. U akvatoriju ispred šetnice odvija se jedna od najvećih regata ovog dijela Europe  Barcolana. Na toj regati sudjeluje i učenik Mika Maglica koji je bio sa nama i podijelio nam svoja lijepa iskustva. Tu se nalazi meteorološka postaja koja  po svojoj opremljenosti spada u pet najboljih u Italiji. Povezana je i s instrumentima na jednoj bovi u moru sa koje dobiva precizne informacije o stanju mora, visini, smjeru i duljini valova. U vožnji smo lako uočili i svjetionik naziva Il Faro della Vittoria jer je visok 67,85 metara. Osim što služi u noćnoj navigaciji tršćanskim zaljevom, ujedno je i spomenik poginulim mornarima u prvom svjetskom ratu. Lanterna je smještena na 115 metara nadmorske visine, za jedan krug potrebno joj je  30 sekundi i svijetli jačinom od oko  1.200.000 kandela uz prosječan domet od 30 milja.

Razgled grada započeli smo šetnjom po luci uz stručno vodstvo voditelja projekta kap. Jotanovića. Dio luke znakovitog imena Porto Vecchio, što u prijevodu znači stara luka, smješten je u samom gradskom centru, pa su se tako paralelno razvijali luka i impresivna arhitektura grada koja je okružuje. Prošli smo uz moderni putnički terminal Molo 4 sa kojeg se npr. ljeti možete hidrogliserom uputiti u Istru. Prošetali smo po Molo Audace, poznatom gradskom šetnicom „u more“ dugačkom 246 metara s predivnim pogledom na grad i najveći europski trg na moru Piazza Unità d'Italia. Zaustavili smo se na njegovom vrhu oko brončane ruže vjetrova i tu smo poslušali kratko predavanje o luci. Nekada se ovaj mol zvao Molo San Carlo po brodu koji je potonuo u luci i koji je poslužio kao baza za izgradnju novog mola. Krajem prvog svjetskog rata Audace je bio prvi brod talijanske mornarice koji je ušao u luku i tu se privezao. Da se zapamti tako važan događaj mol mijenja ime u Molo Audace. S vremenom mol gubi  trgovačku funkcionalnost. Stari hangari bili su skladišta za robu od dolaska u luku do otpreme i distribucije. Skladišta su bila opremljena za utovar i istovar generalnog tereta, što danas više ne postoji. Danas se sav teret pakira u kontejnere. Kontejnerski terminal koriste najveće svjetske kompanije kao npr. Maersk, CMA CGM, MSC, Evergreen, ZIM, Safmarine e Cosco. Trst je druga luka po kontejnerskom prometu na Jadranu. Prva je Kopar. Godine 2014. oborili su rekord od 506.007 TEU.U luci se nalaze i četiri brodogradilišta. Sve važne informacije o luci Trst nalaze se na web stranicama s adresom www.porto.trieste.it .
Malo smo okrenuli leđa moru i uputili se u grad u njegov najvažniji  javni prostor. To je zasigurno Piazza Unità d'Italia. Triestini – stanovnici Trsta, smatraju je gradskim dnevnim boravkom . Mjesto je to uz koje su najviše vezani. Danas je to mjesto poslovnih sastanaka, kulturnih događaja, vjenčanja, političkih skupova, proslava sportskih pobjeda itd. Kao u najdavnija vremena trg je svjedok svih važnijih gradskih događanja. Okružuju ga palače: Palazzo del Municipio (gradska vijećnica),  Palazzo del Governo (guvernerova palača), Palazzo Stratti, Palazzo del Lloyd Adriatico (palača sagrađena za snažnog brodara Austro-Ugarske čije je i danas sjedište), Palazzo Modello. Na trgu se nalaze i Fontana dei Quattro Continenti i dva visoka brončana stupa za zastave.
Prošetali smo kroz živopisnu pješačku zonu punu blagdanskih štandova i u neposrednoj blizini u samom podnožju brda San Giusto razgledali rimski amfiteatar iz prvog stoljeća prije Krista.
I Trst ima Canal Grande, plovidbeni kanal u centru grada koji je prokopan još u 18. stoljeću. Kanal je nekada bio duži, a u gradske zanimljivosti spada činjenica da je kod zatrpavanja zatrpan i jedan zapušteni torpedni brod iz 1. svjetskog rata. Uz kanal se nalaze trgovi, plače, crkve i povijesne kavane a ovaj dio grada poznat je i po svojim mostovima, posebno po Ponte Rossu na kojem se nalazi i kip poznatog irskog pisca James Joyca, jednog od poznatih stranaca koji su zadivljeni šarmom ovog grada tu i ostali godinama. 
Ostalo nam je naravno i nešto slobodnog vremena za šetnju po individualnim željama. 
Ovo je kratak putopis naše subote u Trstu koja nas je potakla da sa većim žarom nastavimo raditi na projektu. Kulminacija projekta biti će prezentacija naših radova na proljeće.
 
                                                                    Radiana Tomée - Cicvarić, prof.








Vijesti

Projekt: Upoznajmo luke svijeta

Autor: Radiana Tomée - Cicvarić, 13. 12. 2016.

U subotu 10. prosinca rano ujutro je  28 sudionika projekta krenulo osobno upoznati grad Trst s naglaskom na luku (20 učenika i 8 mentora).

Ovo je kratak putopis naše subote u Trstu koja nas je potakla da sa većim žarom nastavimo raditi na projektu. Kulminacija projekta biti će prezentacija naših radova na proljeće.

Razgled smo započeli predivnim panoramskim pogledom iz autobusa na grad Trst. Na prvi pogled oduševio nas je svojom veličinom i geografskim smještajem.

Uputili smo se u zapadni dio grada gdje je uz samo more smješten dvorac Miramare. Osim što smo se divili dvorcu uz priču njegove povijesti prošetali smo i velikim botaničkim vrtom. U sam centar grada vratili smo se autobusom uz uređenu šetnicu uz more dugu osam kilometara pod imenom Barcola po tom dijelu grada. U akvatoriju ispred šetnice odvija se jedna od najvećih regata ovog dijela Europe  Barcolana. Na toj regati sudjeluje i učenik Mika Maglica koji je bio sa nama i podijelio nam svoja lijepa iskustva. Tu se nalazi meteorološka postaja koja  po svojoj opremljenosti spada u pet najboljih u Italiji. Povezana je i s instrumentima na jednoj bovi u moru sa koje dobiva precizne informacije o stanju mora, visini, smjeru i duljini valova. U vožnji smo lako uočili i svjetionik naziva Il Faro della Vittoria jer je visok 67,85 metara. Osim što služi u noćnoj navigaciji tršćanskim zaljevom, ujedno je i spomenik poginulim mornarima u prvom svjetskom ratu. Lanterna je smještena na 115 metara nadmorske visine, za jedan krug potrebno joj je  30 sekundi i svijetli jačinom od oko  1.200.000 kandela uz prosječan domet od 30 milja.

Razgled grada započeli smo šetnjom po luci uz stručno vodstvo voditelja projekta kap. Jotanovića. Dio luke znakovitog imena Porto Vecchio, što u prijevodu znači stara luka, smješten je u samom gradskom centru, pa su se tako paralelno razvijali luka i impresivna arhitektura grada koja je okružuje. Prošli smo uz moderni putnički terminal Molo 4 sa kojeg se npr. ljeti možete hidrogliserom uputiti u Istru. Prošetali smo po Molo Audace, poznatom gradskom šetnicom „u more“ dugačkom 246 metara s predivnim pogledom na grad i najveći europski trg na moru Piazza Unità d'Italia. Zaustavili smo se na njegovom vrhu oko brončane ruže vjetrova i tu smo poslušali kratko predavanje o luci. Nekada se ovaj mol zvao Molo San Carlo po brodu koji je potonuo u luci i koji je poslužio kao baza za izgradnju novog mola. Krajem prvog svjetskog rata Audace je bio prvi brod talijanske mornarice koji je ušao u luku i tu se privezao. Da se zapamti tako važan događaj mol mijenja ime u Molo Audace. S vremenom mol gubi  trgovačku funkcionalnost. Stari hangari bili su skladišta za robu od dolaska u luku do otpreme i distribucije. Skladišta su bila opremljena za utovar i istovar generalnog tereta, što danas više ne postoji. Danas se sav teret pakira u kontejnere. Kontejnerski terminal koriste najveće svjetske kompanije kao npr. Maersk, CMA CGM, MSC, Evergreen, ZIM, Safmarine e Cosco. Trst je druga luka po kontejnerskom prometu na Jadranu. Prva je Kopar. Godine 2014. oborili su rekord od 506.007 TEU.U luci se nalaze i četiri brodogradilišta. Sve važne informacije o luci Trst nalaze se na web stranicama s adresom www.porto.trieste.it .
Malo smo okrenuli leđa moru i uputili se u grad u njegov najvažniji  javni prostor. To je zasigurno Piazza Unità d'Italia. Triestini – stanovnici Trsta, smatraju je gradskim dnevnim boravkom . Mjesto je to uz koje su najviše vezani. Danas je to mjesto poslovnih sastanaka, kulturnih događaja, vjenčanja, političkih skupova, proslava sportskih pobjeda itd. Kao u najdavnija vremena trg je svjedok svih važnijih gradskih događanja. Okružuju ga palače: Palazzo del Municipio (gradska vijećnica),  Palazzo del Governo (guvernerova palača), Palazzo Stratti, Palazzo del Lloyd Adriatico (palača sagrađena za snažnog brodara Austro-Ugarske čije je i danas sjedište), Palazzo Modello. Na trgu se nalaze i Fontana dei Quattro Continenti i dva visoka brončana stupa za zastave.
Prošetali smo kroz živopisnu pješačku zonu punu blagdanskih štandova i u neposrednoj blizini u samom podnožju brda San Giusto razgledali rimski amfiteatar iz prvog stoljeća prije Krista.
I Trst ima Canal Grande, plovidbeni kanal u centru grada koji je prokopan još u 18. stoljeću. Kanal je nekada bio duži, a u gradske zanimljivosti spada činjenica da je kod zatrpavanja zatrpan i jedan zapušteni torpedni brod iz 1. svjetskog rata. Uz kanal se nalaze trgovi, plače, crkve i povijesne kavane a ovaj dio grada poznat je i po svojim mostovima, posebno po Ponte Rossu na kojem se nalazi i kip poznatog irskog pisca James Joyca, jednog od poznatih stranaca koji su zadivljeni šarmom ovog grada tu i ostali godinama. 
Ostalo nam je naravno i nešto slobodnog vremena za šetnju po individualnim željama. 
Ovo je kratak putopis naše subote u Trstu koja nas je potakla da sa većim žarom nastavimo raditi na projektu. Kulminacija projekta biti će prezentacija naših radova na proljeće.
 
                                                                    Radiana Tomée - Cicvarić, prof.








 > Naslovnica
CMS za škole logo
Pomorska škola Bakar / Nautička 14, HR-51222 Bakar / web2.ss-pomorska-bakar.skole.hr / info@pomorskabakar.hr
preskoči na navigaciju